22 marts 2010

Et lille bitte kreativt indslag…

Igår var jeg riiiiimelig træt efter en hård weekend med fadøl og Nephewkoncert.

Men jeg tænkte at jeg heller måtte være lidt kreativ trods alt.

Jeg sendte Thomas afsted for at hente ungerne hos svigermor og så hyggede jeg mig ellers med skodserier og hækling. Stærkt inspireret af Puk og Frk. Høiriis, fik jeg hæklet en fin lille nøglesnor. Jeg synes det er nogle fede farver, men kvaliteten af hækleriet er ikke det bedste. Jeg kan altså ikke få det så pænt, for min farveskift bliver bare ikke pæne og det samme gør mine hæftninger heller ikke. Har I nogle fif til hvordan man kan gøre det pænt og nemt!?

Her er der lige et lille billede af snoren.

okl 001

6 kommentarer:

  1. JA TAK :))Den er da rigtig fed! Hvad er det for noget pjat med dig! Hvordan har du lavet den?

    SvarSlet
  2. Jeg har bare slået X antal luftmasker op og så bare hæklet fastmasker frem og tilbage og så skiftet farve, men jeg kan ikke skifte farve på den rigtige måde.

    SvarSlet
  3. Når jeg skifter farve holder jeg bare snoren på den nye farve op på fingeren og begynder at hækle på den. Nok ikke helt autoriseret men det virker fint her. (Forstår du meningen?)

    SvarSlet
  4. Hej Lise. Jeg har netop skrevet en lille besked til dig hos mig...og ville jo så lige kigge forbi din blog ;o) Jeg har næsten lige set et godt fif vedr. hækling og farveskift. Jeg prøver lige at se, om jeg kan finde det igen. Jeg vender tilbage...

    SvarSlet
  5. Hej igen. Jeg søgte lige på farveskift og hækling og fandt dette link:

    http://paakrogen.wordpress.com/2009/05/14/zebrataske-og-lidt-om-farveskift/

    Der er billeder og alting. Det er lige til at gå til ;o) Håber du bliver mere tilfreds med din næste nøglesnor ;o)

    SvarSlet
  6. Hej Lone.
    Jeg har svaret inde på din blog. Tusind tak fordi du gad tage dig tid til at ville finde linket til mig. Du er en skat.
    Hav en god dag :D

    SvarSlet